Sådan opretter du en MailChimp kampagne

af | 13. jun, 2018 | MailChimp | 18 Kommentarer

MailChimp Kampagne - Sådan opretter du en MailChimp kampagne step by stepFordelen ved MailChimp er, at det er yderst brugervenligt. Det er derfor super nemt og hurtigt, at oprette en MailChimp kampagne, som du kan sende ud til dine læsere.

Med Mailchimp kan du oprette og administrere fire forskellige kampagnetyper, alt afhængigt af hvad dit formål med dine nyhedsbreve er.

Nu når du har lavet dine lister, kan du lave en kampagne der målrettes dine emner fra listen.

Se her hvordan du opretter en liste i MailChimp.

Oprettelse af MailChimp kampagne – trin for trin

  1. Start med at oprette en ordinær kampagne under fanen ’Create campaign’.
  2. Vælg ’Regular’ og herefter vil du kunne se feltet ’To’ hvori du vælger dine ønskede modtagere.
  3. Vælg den korrekte liste og navngiv din kampagne, så du let kan vende tilbage til rapporteringen efter endt kampagne og vide, hvilken kampagne der er tale om.
  4. I feltet ’From’ skriver du afsenderens navn, altså dit eget eller din virksomheds navn. Hernæst vælger du i ’E-mail address’ den e-mail, som modtagerens eventuelle retursvar bliver fremsendt til. Det kan være en kundeservice adresse.
  5. I feltet ’Subject’ udfylder du den overskrift, din modtager ser. Sørg for at den fanger dine læsers interesse.
  6. Tryk ’Content’ som det sidste. Nu er det nemlig tid til, at du skal vælge din e-mails skabelon.
  7. Når du har valgt en passende skabelon og indhentet de nødvendige elementer som tekst, billeder eller andre elementer, bør du læse korrektur på dit nyhedsbrev og være sikker på, at alle dine informationer i MailChimp er indsat korrekt, så dit nyhedsbrev når frem til de rigtige mennesker.
  8. Det er en god idé, at se hvordan dit nyhedsbrev ser ud i de forskellige browsere eller på mobiltelefon. Du kan også se om dine flette-felter (Merge-tags), trækker de korrekte informationer fra din liste, hvilket er vigtigt, at tjekke så du ikke sender en e-mail ud til dine læsere, hvor der f.eks. står: Kære *|FNAME|*, hvor der skulle have stået: Kære Lars. I næste afsnit har jeg uddybet hvordan du kan se alt dette.
  9. Herefter klikker du på ’Send’. Efter du har trykket på ’Send’ kommer der en pop up frem, hvor du skal trykke på ’Send Now’ og herefter er din e-mail sendt ud!

MailChimp kampagne - GIF Lancering

Sådan ser du, hvordan din MailChimp kampagne ser ud inden du sender det ud

Du kan, inden afsendelse, gennemgå dit nyhedsbrev i fanen ’Preview and Test’, som bliver tilgængelig, når du har gennemført alle overstående trin. Du kan altså opleve hvorledes dine modtagere læser dit nyhedsbrev og om formateringen er korrekt, inden Mailchimp sender dit nyhedsbrev ud i det virtuelle rum.

Du kan vælge følgende previews:

  • Desktop
  • Mobile
  • Inbox (Mulighed for at se, hvordan din e-mail ser ud i de forskellige e-email klienter. Hvis du har tokens.)

Desktop:

MailChimp kampagne - Desktop preview

Mobile:

MailChimp kampagne - Mobile preview

Inbox:

MailChimp kampagne - Inbox inspector

Hvad så hvis du ikke har flere tokens, eller ikke vil betale for flere? Så er der heldigvis et gratis alternativ, Inbox Inspector, som fungere helt fint til dets formål.


[ratings]

WordPress Hjemmeside | Rasmus Glenvig

Modtag tips og tricks til MailChimp

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få de seneste nyheder, gratis tips og tricks direkte i din indbakke!

Tak fordi du gerne vil læse med! :)